درباره ملحفه بیمارستانی

ملحفه‌های مناسب برای مصارف بیمارستانی

بیمارستان همچون هتل، از مکان‌هایی است که باید ملحفه‌های تخت بیمارستانی آن روزانه شست و شو شود. از شخصی که سرما خوردگی ساده دارد و برای آمپول زدن روی تخت دراز می‌کشد تا شخصی که دچار شکستگی و خون ریزی در ناحیه‌ای از بدن خود شده است و برای بخیه زدن بر روی تخت دراز می‌کشد و به سبب خون ریزی ملحفه‌ها رو کثیف و آلوده می‌کند هر دو باعث آلودگی ملحفه می‌شوند و نیاز به شست و شوی ملحفه بیمارستانی را افزایش می‌دهند. پوشیده نیست اگر ملحفه بیمارستانی غیر قابل شست و شو باشد، در آن صورت پس از هر بار لک و کثیف شدن ملحفه، باید ملحفه به طور کامل تعویض شود و هزینه‌های گزافی روی دست بیمارستان باقی خواهد گذاشت. همچنین ملحفه‌ی بیمارستانی یکی از لوازم مصرفی بیمارستانی است که باید حداقل روزی یکبار تعویض شود.

بیشتر ملحفه‌های مورد استفاده در بیمارستان ملحفه‌های قابل شست و شو هستند یا اینکه از ملحفه یکبار مصرف به جای آن استفاده می‌کنند و همچنین الیاف به کار رفته شده در پارچه ملحفه بیمارستانی ضد حساسیت هستند و در حفظ سلامتی بیماران موثر هستند. در کنار این موارد ملحفه‌های به کار رفته در اتاق عمل که نقطه‌ی حساسی در بیمارستان است باید به طور کامل اختصاصی باشند. البته ملحفه‌های یکبار مصرف هم در برخی از بیمارستان‌ها وجود دارد که قیمت پایین‌تری دارند و تعویض آن ها توجیه اقتصادی دارد. همچنین انتخاب جنس ملحفه بسیار مهم است زیرا تاثیر مهمی در راحتی و آرامش بیمار دارد. عرضه انواع پارچه ملحفه بیمارستانی را اغلب با رنگ سفید، صورتی و آبی انجام می‌دهند.

ویژگی‌های پارچه ملحفه بیمارستانی

پارچه ملحفه بیمارستانی چند ویژگی دارد، این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • مقاوم در برابر پارگی
  • نرم و لطیف
  • ضد حساسیت بودن
  • جذب رطوبت
  • دوام بالا در برابر شستشو

ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی چیست ؟

ملحفه‌های بیمارستانی از جمله ملحفه های پرمصرف مراکز درمانی و بهداشتی می باشند که می توانند کار را برای نیروهای خدماتی راحت کرده ودر زمان آنها صرفه جویی های لازم انجام شود. مهمترین کاربرد این ملحفه‌ها مربوط به افزایش بهداشت و استریل شدن محیط نگهداری بیماران می‌باشد.
مراکز درمانی و بهداشتی می‌توانند برای تهیه این موارد مصرفی به مراکز پخش عمده مراجعه کنند تا از نظر اقتصادی برایشان به صرفه واقع شود.

ملحفه ی یکبار مصرف بیمارستانی

مزایای استفاده از ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی

  • رعایت موارد بهداشتی
  • کاهش هزینه های دوخت،تعمیر و نگهداری از ملحفه‌های پارچه‌ای
  • کاهش هزینه مصرف آب و مواد شستشو زیرا این ملحفه ها نیازی به شستشو ندارند.
  • عدم نیاز به اتوکشی
  • جابجایی راحت
  • صرفه جویی در وقت برای دوختن و شستشوی ملحفه
  • پیشگیری از انتشار باکتری، میکروب و عفونت‌ها، به خصوص عفونت‌های شایع بیمارستانی

کاربرد ملحفه رول یکبار مصرف

علاوه بر مراکز بیمارستانی، درمانی، زیبایی و دامپزشکی ملحفه‌ها کاربردهای دیگری هم دارند و برای رعایت مسائل بهداشتی، قابل استفاده می‌باشند. به عنوان مثال از ملحفه می‌توان در سالن‌های آرایشی و اپیلاسیون استفاده کرد، تا در رعایت بهداشت فردی مشکلی پیش نیاید. عرض هایی که در حال تولید در کارخانجان نساجی می‌باشد، بسیار سبک بوده، و به راحتی قابل حمل نیز می‌باشد. این ملحفه‌ها بدون پرز می‌باشند و هیچ گونه آلرژی و یا حساسیتی برای فرد به همراه ندارد. رول ملحفه یکبار مصرف در دو نوع کلی با پرفراژ و بدون پرفراژ تولید می‌شود، که هر دو نوع ملحفه، هیچ نوع حساسیتی برای فرد به همراه ندارد. این ملحفه‌ها، قابلیت جذب آب تا 10 برابر را در خود دارند. همچنین این ملحفه‌ها به بیماران و هرکسی از آنها استفاده می‌کند، آرامش خاطر می‌بخشد و با محیط زیست سازگار هستند.

ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *