انتخاب موکت هتلی

انتخاب کفپوش مناسب بخش مهمی از طراحی دکوراسیون است. یکی از گزینه‌های مناسب، موکت است. موکت یکی از کفپوش‌های رایج و پرکاربرد در هتل‌‎ها می‌باشد. یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند باعث جلب رضایت مشتریان شود انتخاب موکت هتلی مناسب است. دراین مطلب می‌خواهیم درباره انتخاب موکت هتلی مناسب و بررسی موکت هتلی و هر آنچه به این پوشش کف هتلی مربوط است بپردازیم.

تعریف موکت هتلی

به موکت هایی که برای به کارگیری در هتل‌ها طراحی می‌شود، موکت هتلی گفته می‌گویند. امروزه موکت‌های هتلی که یکی از تجهیزات هتلی مهم به حساب می‌آید در طرح‌های بسیار متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. بخش وسیعی از هتل توسط موکت پوشانده می‌شود.مثلا می‌توان به کف اتاق، لابی، آمفی تئاتر، رستوران، راهرو و حتی راه پله اشاره کرد. با توجه به این که موکت‌ها دارای تنوع رنگی بسیار بالایی هستند و از طرف دیگر دارای بافت و جنس‌های بسیار متفاوتی هستند به راحتی با عناصر دیگر هتل آمیخته و هماهنگ می‌شوند.

موکت هتلی

ویژگی‌های موکت هتلی

مهم‌ترین ویژگی‌های موکت هتلی عبارتند از:

  • مقاوم و با دوام بودن: هتل یکی از مکان‌های پر تردد به شمار می‌آید. به همین دلیل کف پوش مورد استفاده در آن باید از مقاومت و طول عمر کافی برخوردار باشد. در غیر این صورت موکت‌ها را پس از مدت کوتاهی باید تعویض کرد که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست. مقاومت در برابر سایش، ضربه و اجسام سنگین بر اساس میزان تراکم و جنس الیاف مشخص می‌شود.
  • مقاوم در برابر آتش سوزی: هر چند در حال حاضر موکت کاملا نسوز در بازار وجود ندارد اما موکت‌هایی با نام کند سوز وجود دارند که بایددر هتل‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. این موکت‌ها در صورت آتش سوزی از گسترش حریق جلوگیری می‌کنند و دود کمتری را تولید می‌کنند. قیمت این موکت‌ها نسبت به انواع موکت هتلی دیگر کمی بیشتر است.
  • سهولت در تمیزی: راه پله، راهرو و اتاق‌های هتل در معرض رفت و آمد زیاد بوده پس باید موکتی برای پوشاندن این بخش‌ها مورد استفاده قرار گیرد که به سادگی تمیز شود. مثلا موکت‌های گل برجسته و یا پرز بلند به هیچ عنوان برای مکان‌های پر رفت و آمد مناسب نیستند، زیرا به راحتی تمیز نمی‌شوند. همچنین باید به دوام آن در برابر شستشو و همچنین ثبات رنگ و کیفیت توجه زیادی شود.
  • رنگ مناسب: یکی از مواردی که در انتخاب موکت هتلی اهمیت است، داشتن رنگ مناسب این موکت‌ها می‌باشد. زیرا انتخاب رنگ موکت هتلی سلیقه ای نیست و باید متناسب با دکوراسیون باشد.
موکت در هتل ها

مزایای انتخاب موکت هتلی مناسب

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *