بازسازی هتل ها

در برخی مواقع، ساختمان از نظر فنی احتیاج به تغییرات کلی مانند تغییر و جابه جایی دیوار و سقف دارد، یا ممکن است صاحب ساختمان بخواهد، کمی داخل آن را تغییر دهد و اتاق ها و طبقات بیشتری در آن ایجاد کند. بنابراین شما می‌توانید بعد از گرفتن مجوز رسمی از شهرداری و اقدام برای گسترش و بازسازی ساختمان قدیمی، با یک مهندس سازه، طراح داخلی و نقشه کش ساختمان صحبت کنید تا بتوانید برای بازسازی هتل، به بهترین شکل اقدام کنید. بهتر است برای ظاهر ساختمان هتل، از سرامیک‌های براق و نو استفاده کنید، به خصوص اگر هتل شما در مناطق گردشگری واقع شده، می‌توانید روی ظاهر اصلی ساختمان ایده و نظر خود را بدهید تا در نگاه اول بتواند هر فردی را به خود جلب کند.

اصول بازسازی هتل

نکاتی درباره بازسازی هتل

اگر می‌خواهید یک عملیات بازسازی جدی و عمیق برای تمامی بخش‌های هتل را انجام دهید، بعد از ساخت و تغییرات احتمالی ساختمان اصلی هتل، به سراغ بخش‌های داخل آن می‌رویم که شامل لابی، اتاق ها، آسانسور، راه پله و راهروهای هتل می‌شود. برخی از نکات اساسی که باید درباره اصول بازسازی هتل اطلاع داشته باشیم، عبارتند از:

  • اولین بخشی که افراد بعد از ورود به هتل با آن مواجه می‌شوند، لابی و طراحی‌های دکوراسیون آن بخش می‌باشد، به همین علت شما باید زمان و وقت زیادی را برای لابی هتل بگذارید. سعی کنید از سرامیک‌های سفید براق استفاده کنید تا تمیزی زمین را به خوبی نشان دهد، در صورت تمایل و علاقه به کاغذ دیواری، می‌توانید برای برخی از دیوارها از کاغذ دیواری سه بعدی نیز استفاده کنید که جلوه زیبایی به محیط می‌بخشد.
  • مورد بعدی که افراد به سراغ آن می روند، آسانسور و پلکان هتل است. بهتر است برای دیوارهای اطراف آسانسور از سنگ‌های زینتی استفاده کنید تا زمانی که افراد در انتظار پایین آمدن آن هستند، از محیط اطراف لذت ببرند و قابل ذکر است که اگر آسانسور به پلکان نزدیک باشد خیلی بهتر است و اگر کسی زمان برای ایستادن در انتظار آسانسور نداشته باشد، می‌تواند از پلکان برای رسیدن به طبقه مورد نظر استفاده کند.
  • مورد بعدی در بازسازی ساختمان هتل این است که برای اتاق‌های هتل، از پنجره‌های بلند استفاده کنید تا نور بیشتری به داخل اتاق بتابد و همچنین فرد بتواند سطح شهر را به راحتی مشاهده کند، برای تمامی اتاق‌ها سیستم گرمایش و سرمایشی را چک کنید، که اگر افراد در فصول مختلف به هتل مراجعه کردند مشکلی با سردی و گرمی هوا نداشته باشند.
  • برای سرویس‌های بهداشتی هتل، هر دو نوع توالت فرنگی و دستشویی به سبک ایرانی را، ایجاد کنید که اگر فردی از کشورهای خارجی به هتل شما مراجعه کرد برای رفتن به سرویس بهداشتی به مشکل بر نخورد.

نشانه‌های بازسازی هتل

این نشانه‌ها به شرح ذیل هستند:

  • حداقل 5 سال است که به روزرسانی نشده: شاید شما احساس می‌کنید که هتل شما به خوبی نگهداری می‌شود و وضعیت خوبی دارد. اما اگر آخرین بازسازی کامل یا به‌روزرسانی جزئی شما بیش از پنج سال پیش بود، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به اطراف خود نگاهی بیندازید و در مورد ایجاد تغییراتی برای افزایش تجربه و رتبه‌بندی مهمان خود فکر کنید. به طور معمول، بازسازی نرم هر 5-7 سال انجام می‌شود و ممکن است شامل پرده‌های جدید، روتختی، مبلمان و فرش باشد. پس از حدود 11 تا 14 سال، شما می‌خواهید به مواردی نگاه کنید که ممکن است به مرور زمان پر شوند و نیاز به تازه شدن دارند، مانند رختخواب، فرش در راهروها و فضاهای عمومی، وسایل اتاق مهمان، و آسیاب کاری. و بیایید پیشرفت روزافزون فناوری مانند تلویزیون ها، مناطق کار از راه دور و اتصال وای فای را فراموش نکنیم. در نهایت، حمام های مهمان شما طولانی ترین دوره عمر بازسازی را دارند، که می‌تواند هر 16 سال یکبار طول بکشد. بازسازی حمام بسیار مستلزم است و از پیچیدگی بالایی برخوردار است، به خصوص اگر از ترکیب وان دوش به تاسیسات فقط دوش تبدیل شود. این بازسازی‌ها نیازمند طرح دقیق تری برای نصب لوله کشی است و زمان مناسبی را برای جایگزینی کاشی حمام ارائه می‌دهد. به‌روزرسانی ساده راهروهای هتل با فرش، تزئینات و آثار هنری جدید، می‌تواند تأثیر زیادی بر درک مهمان از اتاق خود در هنگام ورود داشته باشد.
  • پوشش کف‌های کثیف و فرسوده: هیچ کس دوست ندارد در اتاق هتلی که موکت هتلی کثیف، لکه دار یا آسیب دیده دارد، اقامت کند. پوشش کفی که کثیف و چسبناک به نظر می‌رسد و غیربهداشتی است. همین امر در موردپوشش کف در راهروها، لابی‌ها و سایر قسمت‌های هتل نیز صدق می‌کند. تمام کفپوش‌ها باید تمیز و در شرایط خوبی برای مهمانان باشند، اما به مرور زمان، کفپوش فرسوده می‌شود، لکه‌های مختلف را جمع می‌کند و ظاهری کثیف پیدا می‌کند. اینها همه نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد به زودی به بازسازی هتل نیاز است.
  • بوی نامطبوع: بوی بد هرگز نشانه خوبی در هیچ ملکی نیست. با این حال، بوی کهنه یا کثیف در یک هتل باعث می‌شود مهمان‌ها به‌خوبی برخورد نکنند و می‌تواند نشانه‌ای از اتاق‌های قدیمی و ناپاک و احساس بی‌توجهی به وضعیت ملک باشند. خوشبو کننده های هوا و رایحه های اضافه شده به سادگی نمی‌توانند بوهای نامطبوع را بپوشانند. اگرچه ممکن است مشکل بزرگی برای رفع آن به نظر نرسد، اما می‌تواند عامل بزرگی در کیفیت کلی تجربه یک مهمان در هتل شما باشد.
  • نشتی شیرآلات: اتاق‌هایی با شیرهای آب نشتی برای مهمانان آزاردهنده هستند و همچنین برای قبض آب شما هدر می‌دهند. لوله کشی ناکارآمد باید زودتر تعمیر شود. این همچنین شامل توالت‌هایی می‌شود که به درستی سیفون نمی‌شوند و دوش های با فشار آب ضعیف. حمام تمیز و کارآمد بخش بزرگی از راحتی کلی اتاق هتل است، بنابراین باید در شرایط عالی باشد. نصب هواکش های جدید شیر آب، دوش های کم جریان و توالت‌های دوگانه همگی می‌توانند در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شوند.
نشتی شیرالات
  • روشنایی ناکارآمد و لوازم خانگی: مانند لوله کشی نشتی یا ناکارآمد، روشنایی ناکارآمد، سیستم‌های الکتریکی و لوازم خانگی نیز به طور جدی قبض‌های آب و برق شما را تخلیه می‌کند. سرمایه گذاری بر روی لامپ‌های LED، لوازم با کیفیت انرژی ستاره، و به روز رسانی سیستم الکتریکی و سایر وسایل می‌تواند به طور کلی تجربه بهتری به مهمانان شما بدهد و به شما در صرفه جویی در دراز مدت کمک کند. علاوه بر این، به وسایل روشنایی خود در سراسر هتل خود نگاهی بیندازید. مهمانان نمی‌خواهند وارد یک هتل تاریک شوند یا گزینه‌های نور کافی در اتاق‌های خود نداشته باشند. چندین لامپ و وسایل روشنایی را در سبک‌های به روز در اتاق‌های مهمان برای حداکثر انعطاف پذیری ارائه دهید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *